Menu

Zuzanka.blogitko

Ta ruda metalówa, co ma bloga o gotowaniu

Przelotni kochankowie

Jaki to piękny film, dawno się tak dobrze nie bawiłam podczas oglądania czegokolwiek. Leci sobie samolot, na pokładzie klasa ekonomiczna śpi, klasa biznes wyraża pewne poirytowanie, a stewardzi i piloci zaprawiają się napitkami procentowymi, albowiem w wyniku kilkuminutowego incydentu na lotnisku (z udziałem Penelopy Cruz i Antonio Banderasa) samolot wystartował z niesprawnym podwoziem. Zamiast lecieć do Meksyku, krążą sobie i czekają, aż dostaną pas do lądowania. W międzyczasie rozwiązują problemy uczuciowe, piją zaprawiany meskaliną koktail, tracą dziewictwo oraz rozwiązują tajemnicę tożsamości płatnego mordercy czy materiałów wpływowej kurtyzany.

Pełen przekrój pięknych pań znanych już z dotychczasowych filmów Almodovara, niesamowite, kolorowe stroje, doskonale zaprojektowane wnętrza i duża doza absurdu, gęsto przetykanego słowem nieskromnym.

Na szczęście najpierw obejrzałam film, potem przeczytałam garść recenzji, która odsądza najnowszego Almodovara od czci i wiary. Dowodzi to tylko, że to, co ja odbieram jako zaletę (kamp w stylu "Kobiet na skraju załamania nerwowego", ślicznie przegięte cioty, cameo Penelopy i Banderasa, cały film o ryćkaniu i związkach), dla "fanów" nagle staje się wadą, bo to najgorszy film ever. Mogę powitać to tylko bardzo poważnym "phi".

Inne filmy Almodovara.

Napisane przez Zuzanka w dniu poniedziałek listopada 18, 2013

Link permanentny - Kategoria: Oglądam - Komentarzy: 3

« Śródka jesienią - Robert Rient - Chodziło o miłość »

Komentarze

A.

Też wczoraj obejrzałem. I lubię, ale dlatego, że znam jego wczesne filmy i widzę paralele. Tu są pewne nierówne przejścia miedzy scenami. A nie wspominasz pejady pięknych mężczyzn- pilot drugi, morderca, MŁODOŻENIEC, Arab z klasy e? Mam wrażenie, ze Pedro ten film robił dla siebie-dla radochy i żeby nieco uświadomić.

A.

Plejady, nie - pejady.

Zuzanka

Ale ci panowie to takie ciućmy jednak. Ładni są, ale w sensie ozdoba na kanapę (co swoją drogą ładnie Almodovarowi wychodzi w kwestii stereotypów).

Skomentuj